دیدنی های دبی
نوشته شده توسط : سیمین

 

پیست اسکی دبی اولین پیست سرپوشیده اسکی در خاور میانه می باشد که در سال 2005 ساخته شده و در مرکز خرید مال دبی واقع شده است که گردشگران بسیاری از توردبی را به سمت خود می کشاند . این پیست دارای 5 دور با شیب ها و ارتفاع های مختلف است که طولانی ترین دور آن 400 متر می باشد . این پیست در زمینی به مساحت 22500 متر مربع بنا شده و دمای آن بین -3 و -30  درجه متغیر می باشد .ارتفاع حداکثر این پیست 85 متر و پهنای آن 80 متر می باشد و قابلیت پذایرائی از ۱۵۰۰ اسکی باز را نیز دارد .

پیست اسکی دبی

 

پیست اسکی دبی

این مکان دیدنی و تفریحی شامل قسمت هایی از قبیل : پارک برقی ، یک غار بزرگ برفی ، تله کابین چهارگانه ، قالیچه های پرنده ، رستوران و کافی شاپ ، اتاق های خصوصی برای مهمانی بچه ها ، فروشگاه و ... می باشد . گردشگران توردبی می توانند از این مکان زیبا دیدن کرده و اوغات خوشی را در آنجا سپری کنند .

 

 

این موزه که یکی از قدیمی ترین بناهای دبی می باشد در قلعه الفهیدی واقع شده است که یک نگاه اجمالی به گذشته تاریخی دبی را نشان می دهد . این موزه در سال 1971 برای دفاع از شهر در برابر جنگجویان همسایه و ساخته شده است . این بنا همچنین در زمان های مختلف به عنوان : مقر حکومت ، اقامت گاه امیر ، انبار مهمات و زندان مورد استفاده قرار می گرفته است . این بنا بسیاری از گردشگران توردبی را به سمت خود کشانده است .

موزه دبی

دیواره های این قلعه از مرجان و صدف دریا و سقف آن از ساق برگ های‌ نخل ، گل و گچ ساخته شده است . در این بنا آلات موسیقی از قبیل : طبل ، فلوت ، چنگ ، نی انبان ساخته شده از پوست بز و سایر آلات محلی که در مناسبتهای بزمی به کار می‌رفته اند به چشم می خورد همچنین آلات جنگی ما نند : شمشیرها ، نیزه‌ها ، کمانها‌ و پیکانها ، زره‌های ساخته شده از پوست کوسه ، تپانچه‌ها و تبرها نیز به نمایش گذاشته شده اند .

موزه دبی

این موزه یکی از جذاب ترین و مهمترین جاذبه های گردشگری دبی به شمار می رود که نظر بسیاری از گردشگران توردبی را به خود جلب کرده است . در این موزه مدل‌های زنده ، نماهای زندگی مردم قدیم این شهر را به تصویر می‌کشند . یک بازار شلوغ ، یک مدرسه اسلامی ، زندگی بیابان نشینی در شب و زندگی ماهیگیران از جمله این نماها می‌باشند همچنین در این موزه تصاویر متحرکی وجود دارد که بیانگر گذشته دبی است و مجموعه گالری ها تصاویری از خانه های عربی قدیمی ، زمین ها ، بازارها ، بیابان و آبراه ها را برای بازدید مسافران توردبی به نمایش گذاشته است .

موزه دبی

 

 مطالب مرتبط :

 





:: موضوعات مرتبط: تور دبی , ,
:: برچسب‌ها: دیدنی های دبی,مکان های دیدنی دبی,جاذبه های گردشگری دبی,مراکز تفریحی دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 دی 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: